Veelgestelde vragen
Wij helpen u graag
Heeft u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Geen probleem, onze klantenservice staat voor u klaar!
Tot welke hoogte mag de container gevuld worden?
Alle containers mogen gelijkmatig worden gevuld tot maximaal 20 centimeter boven de rand van de container, wat zorgt voor veilig transport. Het is echter niet toegestaan om de wanden van de container, bijvoorbeeld met planken, te verhogen. Zorg ervoor dat geen enkel voorwerp, zoals takken, buizen of planken, boven de laadrand uitsteekt.
Wanneer vindt de levering van mijn container plaats?
We plaatsen de container op de door u aangegeven datum. Indien u vóór 23.59 uur bestelt, bieden wij de mogelijkheid om de container al de volgende werkdag te leveren. U kunt tijdens het bestelproces de gewenste leveringsdatum selecteren. De afvalcontainers worden op werkdagen tussen 08.00 en 18.00 uur geplaatst. Tijdens feestdagen en in het weekend worden er geen containers geplaatst.
Waar mag de container worden geplaatst?
We plaatsen container zowel in de openbare ruimte (bijv. voor uw huis) en op uw privéterrein. We plaatsen de container enkel op een verharde ondergrond. Wanneer u de container op uw eigen terrein plaatst, is er geen vergunning nodig. Voor het tijdelijk plaatsen van een container op de openbare weg moet u in sommige gevallen wel een vergunning aanvragen of een melding bij de gemeente maken. Informeer tijdig bij uw gemeente wat in uw situatie geldt.
Plaatsen jullie containers op feestdagen?
Op feestdagen is het niet mogelijk een container te leveren en af te voeren. Tijdens uw bestelling is het niet mogelijk feestdagen te selecteren als leverdatum.
Moet ik thuis zijn wanneer de container wordt geplaatst?
Het is aan te raden om bij de levering aanwezig te zijn, zodat de container op de juiste locatie kan worden geplaatst. Als u echter niet aanwezig kunt zijn, kunt u tijdens het bestelproces aangeven waar de container geplaatst moet worden in het opmerkingenveld. Onze chauffeur zal hier rekening mee houden. Zorg er echter wel voor dat u tijdens het bestelproces telefonisch bereikbaar bent op het opgegeven telefoonnummer, voor het geval er toch een probleem optreedt.
Waarmee moet rekening worden gehouden bij de keuze van een plaatsingslocatie?
Voor een vlotte plaatsing en ophaling van de container is het belangrijk dat de toegangsweg vrij is van obstakels, zoals (lage) bomen, en dat er voldoende ruimte is voor het voertuig. We plaatsen containers op een verharde ondergrond. De benodigde afmetingen van de plaatsingslocatie variëren afhankelijk van de grootte van de bestelde container. Deze informatie vindt u bij elke containermaat op de productpagina. De meeste containers passen op één parkeerplaats. Bij het ophalen kan de container echter zwaarder zijn, vooral bij puincontainers, wat kan leiden tot verzakking van bestrating. Houd hier rekening mee bij het kiezen van de plaatsingslocatie. Bij twijfel over de geschiktheid van de locatie, neem gerust contact met ons op.
Hoe regel ik het ophalen van mijn container?
Dit kunt u doen door het ophaalformulier in te vullen.
Hoe lang mag de container blijven staan?
Onze tarieven omvatten standaard een huurperiode van maximaal 8 weken. Als u de container langer nodig heeft, wordt er een toeslag in rekening gebracht voor de verlenging van de huurperiode. Voor verlenging van de huurperiode van de container na 8 weken geldt een extra tarief van €7,50 per week.
Wanneer halen jullie de container op?
De ophaling van uw container vindt alleen plaats wanneer u hiervoor opdracht heeft gegeven. Het gebeurt niet automatisch na afloop van de huurperiode. U dient dus zelf de opdracht tot ophaling te geven.
Leveren jullie ook containers op zaterdag?
Op dit moment leveren we geen containers op zaterdag. Als u de container op zaterdag nodig heeft, plaats dan uw bestelling zodat deze op vrijdag wordt geleverd.
Hoe laat plaatsen jullie de container?
Alle onze containers worden geplaatst op werkdagen tussen 08.00 en 18.00 uur. Tijdens het bestelproces kunt u eventuele voorkeuren voor plaatsing aangeven via het opmerkingenveld.
Op welke tijden zijn jullie telefonisch bereikbaar?
Wij zijn iedere werkdag van 08.00 tot 17.00 telefonisch bereikbaar via ons servicenummer: 0900-0955.
Welke containermaat is de juiste?
De benodigde grootte van de container hangt af van het volume van uw afval. Op onze productpagina's vindt u een overzicht van de beschikbare containerafmetingen en hun bijbehorende volumes. Daarnaast wordt ook aangegeven hoeveel kruiwagens u bij benadering in elke container kunt plaatsen.
Welke inhoud mag in mijn container worden aangeboden en welke niet?
Het type afval dat u in uw container mag deponeren, wordt bepaald door de afvalcategorie die u bij uw bestelling heeft geselecteerd. Gedetailleerde beschrijvingen van toegestane en niet-toegestane materialen voor elke afvalcategorie zijn per product te vinden in de secties "Dit mag wel" en "Dit mag niet" op de productpagina.
Wat gebeurt er als mijn container niet goed gevuld is?
Het afval dat u in uw container mag deponeren, hangt af van de afvalcategorie die u bij uw bestelling heeft geselecteerd. Voor elke afvalsoort wordt duidelijk vermeld wat wel en niet is toegestaan. Bij vragen kunt u altijd bij ons terecht voor passend advies.
Indien uw container ander afval bevat dan de toegestane materialen, wordt de hele inhoud opnieuw geanalyseerd en gefactureerd op basis van de werkelijke inhoud. Controleer dus zorgvuldig de vulvoorwaarden voordat u uw bestelling plaatst. Bestel indien nodig meerdere containers om extra kosten en werk te voorkomen.
Een container kan in verschillende situaties worden afgekeurd:
1. Bij het ophalen door onze chauffeur: Als onze chauffeur na visuele controle ongeoorloofde stoffen in de container constateert, wordt deze niet afgevoerd. Wij brengen dan loze ritkosten van €50 in rekening en nemen contact met u op om verdere stappen te bespreken.
2. Na controle door de verwerker: Als er niet-toegestane materialen op de bodem van de container worden aangetroffen, wordt de hele inhoud als zodanig verwerkt. Wij informeren u over eventuele afwijkingen en extra kosten.
3. Bij aanwezigheid van asbest: Indien er asbest of asbestgelijkend materiaal wordt aangetroffen, wordt de complete inhoud van de container behandeld als asbestafval vanwege het risico op kruisbesmetting.
Neem bij twijfel altijd contact met ons op voordat u afval in de container plaatst, aangezien de verwerking van asbest aanzienlijke kosten met zich meebrengt.
Indien uw container ander afval bevat dan de toegestane materialen, wordt de hele inhoud opnieuw geanalyseerd en gefactureerd op basis van de werkelijke inhoud. Controleer dus zorgvuldig de vulvoorwaarden voordat u uw bestelling plaatst. Bestel indien nodig meerdere containers om extra kosten en werk te voorkomen.
Een container kan in verschillende situaties worden afgekeurd:
1. Bij het ophalen door onze chauffeur: Als onze chauffeur na visuele controle ongeoorloofde stoffen in de container constateert, wordt deze niet afgevoerd. Wij brengen dan loze ritkosten van €50 in rekening en nemen contact met u op om verdere stappen te bespreken.
2. Na controle door de verwerker: Als er niet-toegestane materialen op de bodem van de container worden aangetroffen, wordt de hele inhoud als zodanig verwerkt. Wij informeren u over eventuele afwijkingen en extra kosten.
3. Bij aanwezigheid van asbest: Indien er asbest of asbestgelijkend materiaal wordt aangetroffen, wordt de complete inhoud van de container behandeld als asbestafval vanwege het risico op kruisbesmetting.
Neem bij twijfel altijd contact met ons op voordat u afval in de container plaatst, aangezien de verwerking van asbest aanzienlijke kosten met zich meebrengt.
Hoe bestel ik een container?
Kies de gewenste container op basis van het type afval en de inhoudsmaat. Voer de postcode van het plaatsingsadres in. Selecteer een datum voor de plaatsing. Controleer uw bestelling en bevestig deze. Voltooi de betaling eenvoudig met iDEAL, Paypal, Creditcard, Applepay of Bancontact.
U ontvangt een bevestiging van uw bestelling per e-mail, waarin uw gegevens, het plaatsingsadres en de gekozen plaatsingsdatum van de container worden vermeld.
U ontvangt een bevestiging van uw bestelling per e-mail, waarin uw gegevens, het plaatsingsadres en de gekozen plaatsingsdatum van de container worden vermeld.
Kunnen er meerdere (verschillende) containers tegelijk worden besteld?
Indien nodig kunt u meerdere (verschillende) containers tegelijk bestellen. Het kan voordelig zijn bij grote verbouwingen het afval zelf te scheiden in bijvoorbeeld puin en hout, omdat deze containers voordeliger zijn dan bijv. een bouw- en sloopafval container.
Heb ik een persoonlijk account nodig om een bestelling te plaatsen?
Nee, u hoeft geen account aan
te maken om een bestelling te plaatsen. Tijdens het bestelproces wordt u echter
wel gevraagd om uw persoonlijke gegevens in te voeren voor de verwerking van de
bestelling en de facturatie.
Wilt u een wijziging doorgeven in een bestelling?
Neem contact met ons op via 0900-0955 of via het contactformulier om een wijziging door te geven.
Zijn er naast de tarieven in de webshop nog bijkomende kosten?
De prijs die wordt weergegeven in uw winkelwagentje is de totale prijs, die gelijk is aan de prijs bij het afronden van de bestelling. Onze tarieven zijn inclusief transport, verwerking, huur van de container voor 8 weken en btw. De huurperiode van 8 weken kan naar wens worden verlengd.
Indien blijkt dat uw container onjuist is gevuld, kunnen er in sommige gevallen extra kosten in rekening worden gebracht. U wordt hierover zo spoedig mogelijk geïnformeerd na het ophalen van de container.
Indien blijkt dat uw container onjuist is gevuld, kunnen er in sommige gevallen extra kosten in rekening worden gebracht. U wordt hierover zo spoedig mogelijk geïnformeerd na het ophalen van de container.
Hoe kan ik betalen?
Betalen gaat tijdens uw bestelling eenvoudig met uw eigen bank via iDEAL, Paypal, Creditcard, Applepay of Bancontact.
Mag ik de afvalcontainer zelf verplaatsen?
Neem contact met ons op via 0900-0955 of via het contactformulier om een wijziging door te geven.