Afleverlocatie
Vul uw postcode in

Op basis van uw postcode (van het plaatsingsadres) wordt de prijs van uw container bepaald. Na het invoeren van de postcode zie u direct de prijzen die binnen uw postcodegebied van toepassing zijn.

Veelgestelde vragen

Wij helpen u graag


Heeft u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Geen probleem, onze klantenservice staat voor u klaar!

Tot welke hoogte mag de container gevuld worden?

Alle containers mogen gelijkmatig worden gevuld tot maximaal 20 centimeter boven de rand van de container. Op die manier is de container veilig te transporteren. Het is niet toegestaan de wanden van de container, bijvoorbeeld door middel van planken, te verhogen. Zorg er voor dat er geen voorwerpen, zoals takken, buizen of planken, boven de laadrand uitsteken.

Wanneer vindt de levering van mijn container plaats?

We plaatsen de container op de door u gewenste datum, met als stelregel: vandaag voor 16.00 uur besteld is de volgende werkdag geleverd. U selecteert de gewenste leveringsdatum tijdens de bestelling. De afvalcontainers worden geplaatst op werkdagen tussen 08.00 en 18.00. We plaatsen geen containers op feestdagen en tijdens het weekend.

In de volgende tabel ziet u de eerstvolgende mogelijkheid om een container te plaatsen.

Besteld op
Voor 16.00
Na 16.00
Maandag Plaatsing op dinsdag
Plaatsing op woensdag
Dinsdag 
Plaatsing op woensdag
Plaatsing op donderdag
Woensdag
Plaatsing op donderdag
Plaatsing op vrijdag
Donderdag
Plaatsing op vrijdag
Plaatsing op maandag
Vrijdag
Plaatsing op maandag
Plaatsing op dinsdag
Zaterdag
Plaatsing op dinsdag
Plaatsing op dinsdag
Zondag
Plaatsing op dinsdag
Plaatsing op dinsdag

Waar mag de container worden geplaatst?

We plaatsen container zowel in de openbare ruimte (bijv. voor uw huis) en op uw privéterrein. Wanneer u de container op uw eigen terrein plaatst, is er geen vergunning nodig. Voor het tijdelijk plaatsen van een container op de openbare weg moet u in sommige gevallen wel een vergunning aanvragen of een melding bij de gemeente maken. Informeer tijdig bij uw gemeente wat in uw situatie geldt.

Plaatsen jullie containers op feestdagen?

Op feestdagen is het niet mogelijk een container te leveren en af te voeren. Tijdens uw bestelling is het niet mogelijk feestdagen te selecteren als leverdatum.

Moet ik thuis zijn wanneer de container wordt geplaatst?

Wij raden u aan om ter plaatse te zijn voor de levering om er zeker van te zijn dat de container op de juiste plaats wordt afgezet. Mocht u onverhoopt niet aanwezig kunnen zijn, dan kunt u tijdens de bestelling in het opmerkingen-veld aangeven waar de container geplaatst moet worden. De chauffeur zal hier rekening mee houden. Wel dient u telefonisch bereikbaar te zijn op het telefoonnummer dat u opgeeft bij uw bestelling als zich toch een probleem voordoet.

Waarmee moet rekening worden gehouden bij de keuze van een plaatsingslocatie?

Om de container te plaatsen en weer af te voeren dient de toegangsweg vrij te zijn van obstakels zoals (lage) bomen. Er dient voldoende ruimte te zijn voor het voertuig. De vereiste afmetingen van de plaatsingslocatie zijn afhankelijk van de grootte van de bestelde container. Deze staan vermeld bij iedere containermaat op de productpagina. De meeste containers passen op één parkeerplaats. Bij afvoer is de container een stuk zwaarder. Let op dat, met name bij puincontainers, bestrating kan verzakken bij het afvoeren. Houd hier rekening mee bij de keuze van de plaatsingslocatie. Neem bij twijfel over de locatie contact met ons op.

Hoe regel ik het ophalen van mijn container?

Dit kunt u doen door het ophaalformulier in te vullen. De container wordt vervolgens binnen 1-2 werkdagen afgevoerd.

Hoe lang mag de container blijven staan?

Onze tarieven zijn inclusief een huurperiode van maximaal 8 weken. Wenst u de container langer te gebruiken, dan moet u rekening houden met extra kosten voor de huur van de container. Wanneer u de container langer op locatie wenst te gebruiken dan 8 weken zijn de extra kosten €10,- per extra week.

Wanneer halen jullie de container op?

Uw container wordt weer opgehaald, wanneer u hiertoe opdracht heeft gegeven. Dit gebeurt niet automatisch na de huurperiode. Hier dient u dus zelf opdracht voor te geven.

Leveren jullie ook containers op zaterdag?

Wij leveren op dit moment geen containers op zaterdag. Heeft u uw container op zaterdag nodig, laat deze dan al op vrijdag plaatsen.

Hoe laat plaatsen jullie de container?

De containers worden geplaatst op werkdagen tussen 08.00 en 18.00. Geef een eventuele voorkeur voor plaatsing door via het opmerkingen veld tijdens de bestelling.

Op welke tijden zijn jullie telefonisch bereikbaar?

Wij zijn iedere werkdag van 08.00 tot 17.00 telefonisch bereikbaar via ons servicenummer: 0900-0955.

Welke containermaat is de juiste?

In onze webshop vindt u een ruim aanbod aan containers van verschillende afmetingen, corresponderend met het soort afval dat u wenst af te voeren. De grootte van de benodigde container is afhankelijk van het volume van uw afval. Een overzicht van de verschillende containerafmetingen en volumes vindt u op de verschillende product pagina's. Hierbij staat ook vermeld hoeveel kruiwagens u bij benadering kan aanbieden in de container.

Welke inhoud mag in mijn container worden aangeboden en welke niet?

Het afval dat u in uw container mag aanbieden is afhankelijk van het soort afval dat u bij uw bestelling heeft geselecteerd. De bijbehorende definities van de afzonderlijke afvalsoorten vindt u terug in de gedetailleerde beschrijving van de verschillende afvalsoorten: 'Dit mag wel' en 'Dit mag niet'.

Wat gebeurt er als mijn container niet goed gevuld is?

Het afval dat u in uw container mag aanbieden is afhankelijk van het soort afval dat u bij uw bestelling heeft geselecteerd. Bij elke afvalsoort wordt duidelijk vermeld wat er in de container mag en wat er niet in mag. Bij vragen kunt u altijd bij ons terecht, wij helpen u graag met een passend advies voor uw situatie. 

Als uw container andere soorten afval bevat dan de toegestane materialen, wordt de hele container opnieuw geanalyseerd en gefactureerd op basis van de daadwerkelijke inhoud. Controleer daarom zorgvuldig de vulcondities voordat u uw bestelling plaatst. En bestel, wanneer noodzakelijk, meerdere containers om extra kosten en extra werk te voorkomen. Een container kan in verschillende situaties worden afgekeurd: 

Bij het ophalen van de container door onze chauffeur
Na visuele controle door onze chauffeur blijken er stoffen in de container zitten, die er niet in horen. In dat geval wordt de container niet afgevoerd en wordt er contact met u opgenomen via e-mail of telefoon. Bovendien brengen wij loze ritkosten in rekening, à 50,- Euro, voor het niet kunnen afvoeren van de container. U kiest er dan voor om het niet toegestane afval eruit te halen of om alsnog aan te bieden tegen meerkosten voor verwerking.

Na het afvoeren van de container bij controle door de verwerker
In geval van niet toegestaan afval op de bodem van de container. De container wordt verwerkt op basis van het werkelijk aangeboden afval in de container. We informeren u over de afwijking en de extra kosten die wij bij u in rekening brengen.

Bij aanwezigheid van asbest en/of asbestgelijkend materiaal 
Bij aanwezigheid van asbest en/ of asbestgelijkend materiaal, verwerken wij de complete containerinhoud als zijnde asbest. Dit i.v.m. kruisbesmetting van het asbest en/of asbestgelijkend materiaal met het andere afval dat in de container aanwezig is. Dus bij twijfel of het vermoeden van asbest, neem altijd contact met ons op voordat u uw afval in de container gooit. De verwerking van asbest is erg kostbaar.

Hoe bestel ik een container?

1)  Selecteer de gewenste container op basis van afvalsoort en inhoudsmaat
2)  Voer de postcode van het plaatsingsadres
3)  Kies een plaatsingsdatum
4)  Controleer en bevestig uw bestelling
5)  Betaal eenvoudig met iDEAL... en klaar!

U ontvangt van ons per e-mail een bevestiging van de bestelling met daarin uw gegevens, het plaatsingsadres en de plaatsingsdatum van de container.

Kunnen er meerdere (verschillende) containers tegelijk worden besteld?

Indien nodig kunt u meerdere (verschillende) containers tegelijk bestellen. Het kan voordelig zijn bij grote verbouwingen het afval zelf te scheiden in bijvoorbeeld puin en hout, omdat deze containers voordeliger zijn dan een bouw- en sloopafval container.

Heb ik een persoonlijk account nodig om een bestelling te plaatsen?

Nee, u hoeft geen account aan te maken om een bestelling te plaatsen. Tijdens het bestelproces wordt u echter wel gevraagd om uw persoonlijke gegevens in te voeren voor de verwerking van de bestelling en de facturatie.

Wilt u een wijziging doorgeven in een bestelling?

Neem contact met ons op via 0900-0955 of via het contactformulier om een wijziging door te geven.

Zijn er naast de tarieven in de webshop nog bijkomende kosten?

De prijs die u in het winkelwagentje ziet is de totale prijs. Dit is dezelfde prijs die u ziet wanneer u de bestelling afrondt. De genoemde tarieven zijn inclusief transport, verwerking, huur van de container voor 8 weken en btw. De huurperiode van 8 weken kan naar wens worden verlengd. Neem hierover telefonisch contact met ons op, voordat de huurperiode verstreken is. 

Indien blijkt dat uw container onjuist is gevuld kunnen er in sommige gevallen extra kosten in rekening worden gebracht. Hierover wordt u zo spoedig mogelijk na ophalen van de container geïnformeerd.

Hoe kan ik betalen?

Betalen gaat tijdens uw bestelling eenvoudig met uw eigen bank via iDEAL.

Mag ik de afvalcontainer zelf verplaatsen?

Het is niet toegestaan de afvalcontainer zelf te verplaatsen. De kans bestaat dan dat we de container niet meer op het voertuig kunnen laden. Neem contact op met de klantenservice wanneer het noodzakelijk is de container te verplaatsen.